2017. december 7., csütörtök

Interaktív oktatási alkalmazások: DuoLingo

Kedves Olvasó!

A mai bejegyzésben a DuoLingoról olvashatsz! Angol szakosként nagyon hasznosnak tartom ezt az alkalmazást, mivel a tanulók versenyezhetnek egymással, és ez ösztönözheti őket arra, hogy többet foglalkozzanak a DuoLingoval, és így ezzel együtt a nyelvtanulással.

A DuoLingo több nyelven elérhető, azonban sok nyelvnél kell egy közvetítő nyelv, mert még nem mindegyiknél érhető el a magyar változat. Szerencsére az angolul tanulóknak nem kell semmilyen közvetítő nyelvet igénybe venniük, mert van lehetőség a magyart beállítaniuk.

Az oktatás folyamatába leginkább talán kezdőknél lehet beleépíteni, mert meg tudjuk azt tenni, hogy a DuoLingo tematikája alapján haladunk a tanórán, majd házi feladatként (vagy pluszpontért) fel lehet adni az alkalmazással való gyakorlást!

Maga a DuoLingo úgy van felépítve, hogy témakörökre vannak osztva a különböző szintek,

és ezeken belül is kisebb szakaszokat teljesíthetünk.

Ami az egyéni gyakorlásnál jól jöhet, az az, hogy beállíthatjuk, hogy egy nap hány pont megszerzése a cél, és az alkalmazás minden nap emailt küld arról, ha még nem teljesítetted a "Napi cél"-t. Ez szerintem nagyon ösztönzi a nyelvtanulókat arra, hogy minden nap foglalkozzanak kicsit a nyelvvel.
Ezenkívül még számos jó tulajdonsága van a DuoLingo-nak, de én most már csak egyet szeretnék kiemelni, mégpedig azt, hogy (ahogyan a fenti képen látjuk) felfrissíthetjük az ismereteinket, ami azt jelenti, hogy régebben tanult szavakat, vagy nyelvtani szerkezeteket gyakorolhatunk újra, és így megelőzzük azt, hogy ezeket elfelejtsük.

Mindenképpen javaslom minden nyelvtanárnak, hogy ajánlja diákjainak a DuoLingot, és akár saját maga is próbálja ki, mert sosem árt a gyakorlás! (Nem kell végig mennünk a kezdő szinteken, mert kitölthetünk szintugró teszteket is)

Remélem hasznosnak találtad a mai bejegyzést! Hamarosan új témával érkezem!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése