2017. december 10., vasárnap

Grafikus rendszerezés - szemléltetés

Kedves Olvasó!

Ebben a bejegyzésben a grafikus rendszerezésről lesz szó, és bemutatok két példát.

Az első példám az adatbáziskezelés bevezetésére alkalmazható, mivel ehhez a témához kapcsolódó fogalmakat gyűjtöttem össze egy szófelhőbe. De akár összefoglaláshoz is alkalmazhatjuk, mindkét esetben megkérdezhetjük a tanulókat, hogy szerintük melyik szó hogyan kapcsolódik a témához, az első esetben ezzel felmérhetjük a tanulók előzetes tudását, a második esetben pedig ellenőrizhetjük, hogy mennyi maradt meg bennük az anyaggal kapcsolatban. Ezt a szófelhőt a Wordart segítségével készítettem. Egy problémám volt, mégpedig az, hogy az ő és az ű betűt nem engedi az oldal, ezért rövid ö-t és ü-t kellett használnom.
A második példában a 21. század iskolájáról készítettem egy fogalomtérképet, elsősorban nem a külsőségekre koncentrálva (bár azok is megjelennek az IKT eszközöknél), hanem az új értékekre, kompetenciákra, problémákra. A Mindmup segítségével készítettem el, de mivel azt írták, hogy amennyiben nem regisztrálok a Mindmup Gold-ba, 6 hónap elteltével törlik a fogalomtérképemet, ezért lefotóztam a képernyőt, és így teszem közzé, azért, hogy hosszabb idő elteltével is látható lehessen. (Természetesen, ha oktatásban használnám az eredetit alkalmaznám, de mivel itt csak példaként, illetve a módszer szemléltetéseként teszem be, így úgy gondolom, hogy elfogadható ez a megoldás).
Remélem hasznosnak találtad a bejegyzésemet! További szép napot!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése