2017. december 12., kedd

Mikrotanítás

Kedves Olvasó!

A félév során egy mikrotanítás megszervezése, és megtartása is feladatunk volt, ezért erről is szeretnék egy rövid beszámolót írni. Nem egyedül kellett ezt a feladatot elvégeznem, hanem az egyik csoporttársammal ketten csináltuk meg (az ő blogja ITT). Mivel ő földrajz és történelem szakos, én pedig angol és informatika szakos vagyok, így nehéz volt egy olyan témát találnunk, amibe mindkettőnk témáját bele tudjuk sűríteni. Azért végül sikerült, így néhány angliai műemlékről beszéltünk, ezek történelmi hátteréről, illetve néhány hozzájuk köthető angol szót tanítottunk meg a többieknek.

Maga a mikrotanítás úgy nézett ki, hogy egy prezentáció segítségével a társam elmondta a történelmi háttérét egy műemléknek, ezután én pedig megtanítottam a hozzá köthető szavakat. Három műemléket mutattunk be (Stonehenge, Tower, Westminster Abbey), és mind a háromnál ugyanezt a rendszert követtük. Ezután volt egy szókereső játék interaktív tábla segítségével (a tanult angol szavakból), amit végül nem fejeztünk be, mert túl sok időt vett volna el, de megosztottuk a többiekkel, hogy ha szeretnék meg tudják csinálni. Az óra végén pedig egy kahoot-ot játszottunk, amivel ellenőriztük a társaink megszerzett történelem tudását.

Összességében szerintem sikerült megvalósítanunk azt amit szerettünk volna, tehát át tudtuk adni a műemlékekhez kapcsolható történelmi ismereteket, és angol szavakkal is megismertettük a többieket. Tanulságként azt tudnám levonni, hogy érdemes más szakos tanároknak összefogniuk, és néha-néha összekapcsolniuk a saját tárgyaikat, így segítve a diákjaikat abban, hogy érzékeljék, hogy az egyes tantárgyak igenis kapcsolódnak.

Remélem hasznosnak találtad a bejegyzésemet, további szép napot!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése