2017. december 10., vasárnap

Digitális tananyagtárak az oktatásban

Kedves Olvasó!

A mostani bejegyzésben a digitális tananyagtárakról fogok írni, azon belül is főként a Sulinet Tudásbázisról. Szerintem ezzel a tananyagtárral már szinte mindenki találkozott, aki valaha is rákeresett valamilyen tananyag részre, én például rendszeresen ezen az oldalon kötöttem ki, amikor valamilyen matematikához kapcsolódó információban nem voltam biztos (a szakváltás előtt ez volt az egyik szakom, és még most is szoktam tanulókat korrepetálni ebből a tárgyból), és sokszor a segítségemre volt ez a portál. Azonban most inkább az "új" szakomhoz köthető részéről szeretnék írni, mert a Sulinet Tudásbázisnak az informatika tantárgyhoz is van anyaga, amit ezelőtt én sem ismertem.

Először is általánosságban írnék néhány szót erről a tananyagtárról. Rengeteg tantárgyhoz érhető el tudásanyag, szóval szinte minden tanárnak (és persze diáknak is) hasznára várhat. Sajnos idegennyelvekhez nem találtam ezen az oldalon anyagot, de található itt segítség fizikához, kémiához, történelemhez, sőt még ritkább tárgyakhoz is, mint például a rendészethez, vagy a könnyűiparhoz. Maguk a tananyagok sok esetben osztályok szerint vannak szétbontva, már ahol ez egyértelműen lehetséges. Ezeken belül vannak főtémák, majd altémák, így viszonylag könnyen találhatjuk meg a számunkra éppen szükséges anyagrészt.

Viszont most térjünk át az informatika tananyag részre, hiszen nekem ez az egyik tantárgyam, így ebben érdekeltebb vagyok, mint a többiben.
Itt is van évfolyamok szerinti bontás, elsőtől nyolcadik osztályig minden évfolyamra külön van egy-egy rész, kilencediktől tizenkettedik osztályig pedig egyben van egy rész, de ez indokolható, mivel például nekünk csak kilencedikben volt informatika óránk (bár akkor heti öt), és nem négy évre volt elosztva a tananyag. Az évfolyamokon belül témák vannak, azon belül pedig fogalmak, amikre ha rákattintunk a kapcsolódó tananyagra ugorhatunk. Összességében úgy gondolom, hogy érdemes átböngészni a Sulinet Tudásbázisát, mert sok hasznos információt találhatunk, és ha egy konkrét dolgot keresünk azt is viszonylag könnyedén elérhetjük.

Remélem, hogy találtál valamilyen hasznos információt a bejegyzésben, és azt is, hogy meghoztam a kedvedet ahhoz, hogy megnézd a Sulinet Tudásbázist!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése